Καθόμαστε στην Παρεούλα ! 3 προτάσεις για τις πρώτες μέρες ! Πέρσι δουλεύοντας το πρόγραμμα «Βήματα για τη ζωή» όλη την σχολική χρονιά, δύο πρακτικές – τεχνικές, που αναφέρονται στο σχετικό βιβλίο, με βοήθησαν πάρα πολύ τις πρώτες μέρες ! Η πρώτη είναι ο τρόπος που καθόμαστε στην παρεούλα και η δεύτερη «το κουνελάκι του κύκλου». Η τρίτη τεχνική που επίσης με βοήθησε έχει να κάνει με τον τρόπο που παρουσίασα τον εαυτό μου στα παιδιά , μία ιδέα που την βρήκα τυχαία στο διαδίκτυο!
Σας παραθέτω αυτές τις ιδέες για όσες δεν έχουν την δυνατότητα να διαβάσουν το σχετικό βιβλίο του προγράμματος ή να το εφαρμόσουν στην τάξη τους. Είναι ιδέες που μπορούν να εφαρμοστούν στην αρχή της σχολικής χρονιάς και να σας βοηθήσουν, ανεξάρτητα αν επιλέξετε να εφαρμόσετε το πρόγραμμα ή όχι.
1. Καθόμαστε στην Παρεούλα
Ο τρόπος με τον οποίο επιλέγουν να κάθονται τα παιδιά στην παρεούλα πολλές φορές μας δημιουργεί διάφορα προβλήματα όπως διαφωνίες για την θέση λόγω φιλικών σχέσεων, συμπάθειας ή αντιπάθειας κλπ. Το βιβλίο λοιπόν προτείνει το εξής «κόλπο» :
Εκτυπώνουμε μικρά σχήματα ή σχέδια σε ζευγάρια. Τοποθετούμε – κολλάμε το ένα από αυτά στις θέσεις των μαθητών και το άλλο αντίστοιχο του, το τοποθετούμε σε ένα κουτί η σακουλάκι, το οποίο θα βρίσκεται σε ένα συγκεκριμένο μέρος σε όλη τη σχολική χρονιά. Από την πρώτη μέρα λοιπόν κάθε παιδί πριν κάτσει στην θέση του θα επιλεγεί από το κουτί ή το σακουλάκι ένα σχέδιο-σχήμα και θα κάθεται στην θέση που θα έχει το σχήμα που τράβηξε ! Άλλη ιδεα είναι μενταγιόν με τα σχετικά σχήματα που θα επιλέγουν και θα φοράνε οι μαθητές κάθε πρωί μπαίνοντας στην τάξη !
Με αυτόν τον τρόπο πετυχαίνουμε :
- Ηρεμία στην τάξη καθώς η κλήρωση είναι ένας δίκαιος τρόπος επιλογής και δεν αμφισβητείται
- Την αίσθηση της δικαιοσύνης
- Την δημιουργία καινούργιων φιλικών σχέσεων
- Την αυτονομία των παιδιών και την αποφυγή επίδειξης εξουσίας από εμάς ( λέγοντας στα παιδιά σε ποια θέση να καθίσουν)
Δοκιμάστε το και θα δείτε !
2. Το κουνελάκι του κύκλου
Το «κουνελάκι του κύκλου» είναι ένα μικρό λούτρινο κουνελάκι που περιέχεται στο πακέτο του προγράμματος, και μας βοηθάει στην σειρά που μιλάει ο κάθε μαθητής και στην ήρεμη συμπεριφορά της ολομέλειας. Εσείς μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ότι ζωάκι ή κουκλάκι θέλετε βέβαια.
Το κουνελάκι αυτό φοβάται την φασαρία και δεν του αρέσει η αγένεια. Εξηγούμε λοιπόν στα παιδιά ότι αν είναι ήρεμα, ευγενικά και δείχνουν σεβασμό , το κουνελάκι δεν θα φοβάται και θα μπορεί να μείνει μαζί μας στον κύκλο μας. κάθε φορά που ένα παιδί θα θέλει να μιλήσει θα μπορεί να παίρνει το κουνελάκι αγκαλιά.
Εμείς το είχαμε ονομάσει Καφετούλη και για να τον ευχαριστήσουμε, του φτιάξαμε ένα τραγουδάκι ( παραφράζοντας το γνωστό «Αχ κουνελάκι» )
«Αχ κουνελάκι , κουνελάκι
πόσο σε αγαπώ.
Έλα κοντά μου
να σ΄αγκαλιάσω
γλυκά να σου μιλώ ».
3. Ποια είναι η κυρία μου ;
Την πρώτη μέρα θα χρειαστεί να συστηθούμε στα παιδιά. Για να τραβήξουμε τον ενδιαφέρον τους μπορούμε να φτιάξουμε ένα μικρό λεύκωμα με φωτογραφίες από την ζωή μας και στοιχεία του εαυτού μας. Εγώ έχω φτιάξει ένα βιβλίο με φωτογραφίες από την ζωή μου και πράγματα που μου αρέσουν και το παρουσιάζω στα παιδιά ! Το ενδιαφέρον των παιδιών είναι έντονο και η συζήτηση που ξεκινάει ενδιαφέρουσα !
Επίσης μπορεί να είναι μια καλή εφόρμηση να ξεκινήσετε και τον θεσμό του Βοηθού της τάξης (επίσης σημαντικό, είτε κάνετε το πρόγραμμα είτε όχι ). Μπορείτε επίσης να δώσετε φωτοτυπίες με τη μορφή ενός μικρού βιβλίου, με διάφορες πληροφορίες που θα συμπληρώσουν τα παιδιά στο σπίτι με τους γονείς τους και θα σας το παρουσιάσουν ο καθένας στην ολομέλεια !
Το βιβλίο που δημιούργησα έχει την παρακάτω μορφή:
(Εσείς μπορείτε να το διαμορφώσετε και να το εμπλουτίσετε όπως θέλετε )
Μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα για το πρόγραμμα «Βήματα για τη ζωή» .
300+ μοναδικοί Υπολογισμοί - Calculators ● VresKEP.gr ● Πολίτες & ΚΕΠ