ΝΤΟΡΕΜΙΦΑΣΟΛΛΑΣΙ – Οι νότες στην γραμμή. Παιχνίδια και δραστηριότητες ( μουσικές γλωσσικές , μαθηματικές) για να γνωρίσουμε τις μουσικές νότες, την θέση τους στο πεντάγραμμο, και την αξία τους.
ΝΤΟΡΕΜΙΦΑΣΟΛΛΑΣΙ – Παιχνίδια
Αυτές τις μέρες που ασχολούμαστε με το πρόγραμμα μας για την «Μουσική Πινακοθήκη» ήρθε στο νηπιαγωγείο μας ένας μπαμπάς μουσικός για να μας φέρει σε επαφή με τις μουσικές νότες και το πεντάγραμμο. Ο κύριος Θοδωρής Σαμπιοτάκης έφερε μαζί του και ένα αρμόνιο. Τα δύο τμήματα συναντήθηκαν σε μία αίθουσα και το μουσικό ταξίδι ξεκίνησε !
Ο κύριος Θοδωρής μας είπε ότι το αρμόνιο είναι το μόνο μουσικό όργανο που παίζει όλα τα υπόλοιπα και για να μας το αποδείξει μας έπαιξε ότι μουσικό όργανο του ζητήσαμε ! Ενθουσιαστήκαμε !
Μας εξήγησε πως γράφετε η μουσική, μας έπαιξε τις νότες και πολλά τραγούδια, μας έδειξε ένα βιβλίο μουσικής και παίξαμε μαζί του ένα παιχνίδι με επιδαπέδιο πεντάγραμμο.
Αφού λοιπόν φτιάξαμε το κλειδί του Σολ με σκοινί πήραμε πιατάκια πλαστικά που ήταν γραμμένες οι νότες στο καθένα και προσπαθήσαμε να τοποθετηθούμε στην σωστή θέση του πεντάγραμμου. Κάθε φορά έπαιζε ο κύριο Θοδωρής μία νότα και εμείς μαντεύαμε ποια ήταν και την δείχνανε. Άλλη πάλι φορά μας έπαιζε ένα τραγούδι και οι νότες χορεύοντας στον ρυθμό έφευγαν από την θέση τους. Μόλις το τραγούδι σταμάταγε οι νότε έπρεπε να γυρίσουν στην σωστή τους θέση !
Ευχαριστούμε πολύ τον κύριο Θοδωρή και ανυπομονούμε για την επόμενη μουσική μας συνάντηση !Στη συνέχεια ασχοληθήκαμε με δύο εκλεκτά μουσικά βιβλία : Το «Ντορεμιφασολλασι» , της Σοφίας Μαντουβάλου και το την «Μουσικοπολιτεία της κυρίας Σολεδάρ», της Θεώνης Μπετούλη.
Δημιουργήσαμε το σπίτι της Μουσικής με το Πεντάγραμμο άλλα και τις εφτά νότες. Φτιάξαμε μία μεγάλη σκάλα και κάνοντας και τα μαθηματικά μας τοποθετήσαμε τις νότες στην σειρά. Στη συνέχεια αυτό το μεταφέραμε σε φύλλο εργασίας που έκαναν τα παιδιά.
Η επόμενη γλωσσική δραστηριότητα μας άρεσε πολύ. Βρήκαμε λέξεις που άρχιζαν από την κάθε νότα και αυτές τις συνθέσαμε σε μικρά κειμενάκια παρουσίασης της κάθε νότας. Έπειτα η κάθε νότα ζωγραφίστηκε και μπήκε σε ένα κολάζ μαζί με τις υπόλοιπες εφτά για να συστηθούν. Τέλος η Ομαδική μας εργασία διακόσμησε την είσοδο του Νηπιαγωγείου μας !
Στη συνέχεια τα παιδιά έμαθαν να «γράφουν» την δική τους μουσική και να την παίζουν στο ξυλόφωνο. Ζωγράφιζαν την κάθε νότα στην θέση της στο πεντάγραμμο όσες φορές ήθελαν με το αντίστοιχο χρώμα της και μετά αφού τελείωναν την παρτιτούρα τους την έπαιζαν στο ξυλόφωνο !
Δραστηριότητα που αγαπήθηκε πολύ και παίζεται στις ελεύθερες δραστηριότητες στην γωνιά της μουσικής !
Βέβαια δεν ξεχάσαμε να κάνουμε και εμείς την εξαιρετική γλωσσική δραστηριότητα της Αριάδνης που την εντάξαμε στην γωνιά της γραφής και έγινε από τα παιδιά την ώρα των ελεύθερων δραστηριοτήτων !
Στο τέλος μιλήσαμε για τις φορεσιές που έχουν οι νότες. Ζητήθηκε από τα παιδιά να ζωγραφίσουν όσες ήξεραν και τις κολλήσαμε σε ένα μπαούλο που ζωγραφίσαμε ! Στη συνέχεια είδαμε πως ακούγετε η κάθε νότα όταν φοράει την κάθε φορεσιά !
Μιλήσαμε λοιπόν για τις αξίες και παίξαμε το παιχνίδι με τα τρενάκια. Το κάθε τρενάκι ήταν μία ρυθμική αξία. Ο Σταθμάρχης μοίρασε τα εισιτήρια στους επιβάτες που επιβιβάστηκαν στο τρένο τους και το ταξίδι τους ξεκίνησε !
Τσαφ, τσουφ ..και το μουσικό ταξίδι συνεχίζεται !!
TOREMIFASOLLASI – Las notas en línea. Juegos y actividades (lenguaje musical, matemática) para conocer las notas musicales, de su posición en el pentagrama, y su valor.
G
M
T
TOREMIFASOLLASI – Las notas en línea. Juegos y actividades (lenguaje musical, matemática) para conocer las notas musicales, de su posición en el pentagrama, y su valor.
Η λειτουργία ομιλίας περιορίζεται σε 100 χαρακτήρες