Γράφω γράμμα, κάρτα, επιταγή. Πως γράφεται ένα γράμμα, μία επιστολή ; Με ποιες φράσεις ξεκινάει και τελειώνει ; Σε ένα ταχυδρομικό φάκελο, που γράφουμε το όνομα και την διεύθυνση του Αποστολέα και του Παραλήπτη; Όλες αυτές τις απορίες λύσαμε μέσα από το παιχνίδι, χρησιμοποιώντας την γραφή !
Γράφω γράμμα, κάρτα, επιταγή
Πρώτα από όλα παρατηρήσαμε τι θα μπορούσαμε να λάβουμε ταχυδρομικώς. Γράμμα, μία κάρτα, ασφάλεια, λογαριασμό ΔΕΗ, ΟΤΕ κλπ. Στη συνέχεια επικεντρωθήκαμε στο γράμμα (επιστολή) και πως γράφεται. Που μπορούμε να στείλουμε ένα γράμμα π.χ στον φίλο μας, στην γιαγιά μας , στον Δήμαρχο…
Γράφουμε το γράμμα μας και συνήθως το τελειώνουμε με ένα χαιρετισμό (επιφώνηση) σε ευγενικό, φιλικό, επίσημο ύφος π.χ Φιλιά , Με αγάπη, Με εκτίμηση κλπ .
Όλες αυτές οι φράσεις αφού συζητήθηκαν με τα παιδιά έγινα δύο πίνακες αναφοράς που τοποθετήθηκαν στην γωνιά της γραφής για να χρησιμοποιούνται κάθε φορά που γράφουμε γράμματα !
Με αφορμή λοιπόν το πρόγραμμα e-twinnning που δουλεύουμε παράλληλα, αποφασίσαμε να γράψουμε γράμματα μαζί με ζωγραφισμένες Χριστουγεννιάτικες ευχές στους καινούργιους μας φίλους στην υπόλοιπη Ελλάδα. Αρχίσαμε λοιπόν μετά μανίας να γράφουμε !!
Χρησιμοποιώντας τις κάρτες από το blog sxolikes ataxies και βάζοντάς τες στην σωστή σειρά, μάθαμε πως να ταχυδρομούμε ένα γράμμα.
Στη συνέχεια σταθήκαμε στις καρτ ποστάλ. Παρατηρήσαμε ότι απεικονίζουν από τη μια μεριά ένα τοπίο, μία εικόνα και ότι από την άλλη υπάρχει κενό για το μήνυμά μας και την διεύθυνση του παραλήπτη. Η κάρτα που παρατηρήσαμε είχε κάνει μακρινό ταξίδι από την άλλη μεριά της γης και ήταν από ένα πολύ αγαπημένο πρόσωπο σταλμένη !!
Αποφασίσαμε λοιπόν να κάνουμε τις δικές μας καρτ ποστάλ, ζωγραφίζοντας και γράφοντας σε ένα πατρόν που φτιάξαμε.
Ζωγραφίσαμε λοιπόν την εικόνα και μετά χρησιμοποιώντας ένα βιβλίο διευθύνσεων που φτιάξαμε με τις διευθύνσεις των συμμαθητών, συμπληρώσαμε τις κάρτες !!!
Γράψαμε και ταχυδρομικές επιταγές που θα τις χρησιμοποιούμε στην γωνιά του ταχυδρομείου που ετοιμάζουμε !
Τι θα γράψω όμως πάνω στον φάκελο και που ; Μας βοήθησε πολύ μια εικόνα που βρήκαμε στο inmyc.wordpress.com και αφού μιλήσαμε και για την σημασία των ταχυδρομικών κωδικών φτιάξαμε ένα πίνακα για την γωνιά του ταχυδρομείου μας με τις πόλεις των σχολείων που συμμετέχουν στο πρόγραμμα e-twinning !
Και για να εξασκηθούμε γράψαμε σε φακέλους τις δικές μας διευθύνσεις !!!
Όλες οι δραστηριότητες είχαν σαν στόχο να αναδείξουν τον επικοινωνιακό χαρακτήρα της γραπτής γλώσσας, και νομίζω ότι τελικά το καταφέραμε !!
Και συνεχίζουμε !!!
Download :
300+ μοναδικοί Υπολογισμοί - Calculators ● VresKEP.gr ● Πολίτες & ΚΕΠ