Συνεχίζοντας το Kαινοτόμο πρόγραμμα «Γνωρίζω την πόλη μου» αποφασίσαμε να ασχοληθούμε με ένα από τους κύριως πυλώνες της Οικονομικής ζωής της πόλης μας, τον αγροτικό τομέα . Ξεκινήσαμε με την επίσκεψη στο άγαλμα που υπάρχει στην είσοδο της πόλης μας την «Αγρότισσα», γνωρίσαμε τον Ολλανδό Παύλο Κούπερ και στο τέλος φτιάξαμε το καλάθι των προιόντων της πόλης μας !
Μετά την ασχολία μας με τα δύο αγάλματα της πόλης μας του Μέμου Μακρή αποφασίσαμε να ασχοληθούμε και με το άγαλμα που υπάρχει στην είσοδο της πόλης μας την «Αγρότισσα» (ο αγροτικός τομέας είναι ένας από τους δύο πυλώνες της οικονομικής ζωής της πόλης της Ιεράπετρας – ο άλλος είναι ο Τουρισμός)
Είδαμε φωτογραφία του και ψάχνοντας ανακαλύψαμε ότι είναι του γνωστού γλύπτη Γ. Ζογγολόπουλου . Το γνωστότερο από τα έργα του είναι οι «Ομπρέλες» του, που εκπροσώπησαν την Ελλάδα στην Μπιενάλε της Βενετίας, το 1993, και τώρα βρίσκονται στο συμβούλιο υπουργών της Ευρώπης στις Βρυξέλλες. Δικό του παλαιότερο έργο είναι και το μνημείο για το Ζάλογγο. Έργο του βρίσκεται και στην Πλατεία Ομονοίας.
Συζητήσαμε για τον λόγο ύπαρξης του συγκεκριμένου αγάλματος στην είσοδο της πόλης μας. Υπάρχει εκεί για να θυμίζει τον ρόλο της γυναίκας αγρότισσας στην Ιεράπετρα. Η ιστορία της πόλης άλλωστε είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την καλλιέργεια των εκτός εποχής κηπευτικών. Στην συνέχεια κάναμε αναπαράσταση του αγάλματος και ζωντάνεμα της παγωμέμης εικόνας.
Από το 18ο ως τον 20ο αιώνα η Ιεράπετρα ήταν μια σχετικά φτωχή πόλη, αλλά το 1956 έφτασε στην περιοχή ο Ολλανδός γεωπόνος Πολ Κούπερς (Paul Herman Felix Kuijpers) ο οποίος σπούδαζε γεωπονία με έξοδα της Εκκλησίας. Ως αντάλλαγμα, θα έπρεπε να δουλέψει αφιλοκερδώς για έναν χρόνο σε μια ανεκμετάλλευτη περιοχή.
Ο “Ολλανδός”, όπως τον αποκαλούσαν στην Ιεράπετρα, είχε φέρει την επανάσταση στην γεωργία στην Κρήτη και χάρη στα θερμοκήπια πολλαπλασιάστηκαν τα έσοδα από την εξαγωγή πρώιμων φρούτων και λαχανικών σε διάφορες χώρες της Ευρώπης.
Στην συνέχεια φυτέψαμε φασόλια και φακές σε θήκες από cd που τα μετατρέψαμε σε θερμοκήπια και ανακαλύψαμε πόσο γρήγορα φύτρωσαν και μεγάλωσαν οι σπόροι!
Τέλος εκμεταλευτήκαμε την ιδέα για το καλάθι και κάναμε μαθηματικά . Τα παιδιά έπρεπε να γεμίσουν τα καλάθια σύμφωνα με την ανάλογη λίστα που υπήρχε πάνω από το καλάθι!
300+ μοναδικοί Υπολογισμοί - Calculators ● VresKEP.gr ● Πολίτες & ΚΕΠ