Λειψυδρία, ας δράσουμε όλοι μαζί ! Δράση ευαισθητοποίησης 21 σχολείων για το έντονο πρόβλημα της λειψυδρίας και ανομβρίας που αντιμετωπίζει η χώρα μας, στο πλαίσιο του προγράμματος eTwinning «Ένας δράκος με γυαλιά ψάχνει καθαρά νερά».
Λειψυδρία, ας δράσουμε όλοι μαζί !
Μετά την επίσκεψη μας στο φράγμα Μπραμιανών προβληματιστήκαμε για την έλλειψη νερού που παρατηρήσαμε και αποφασίσαμε να αναλάβουμε δράση για το έντονο πρόβλημα της λειψυδρίας και ανομβρίας που ταλαιπωρεί τα τελευταία χρόνια τον τόπο μας !
Μαζί με τα παιδιά δημιουργήσαμε ένα βίντεο στο οποίο παρουσιάζαμε το πρόβλημα και ζητούσαμε την ανάληψη δράσης από τα υπόλοιπα 20 σχολεία του προγράμματος για την αντιμετώπιση του προβλήματος !
Οι συνεργάτες μας αμέσως ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμά μας και οργανώσαμε τις συνεργατικές μας δράσεις !
Χωριστήκαμε σε ομάδες για την δημιουργία μίας συνεργατικής αφίσας, ενός ραδιοφωνικού σποτ, και ενός ενημερωτικού τρίπτυχου φυλλαδίου
Αναλάβαμε ενημερωτικές δράσεις για την Παγκόσμια ημέρα Νερού στις 22 Μαρτίου (δελτία τύπου στα ΜΜΕ και στα ΚΠΕ, διαμοιρασμός φυλλαδίων και αφισών σε γονείς και κατοίκους)
Όλες οι ομάδες αρχικά διαβάσαμε το παραμύθι : «Λειψυδρία στη Νεροχώρα» από το ΚΠΕ Ελευθερίου Κορδελιού και Βερτίσκου. Πάνω σε αυτό κάναμε διαφορές δραστηριότητες και βγάλαμε τα τελικά προϊόντα.
Το Νηπιαγωγείο Κεντριού συμμετείχε στην ομάδα δημιουργίας του ενημερωτικού τρίπτυχου φυλλαδίου. Αρχικά λοιπόν διαβάσαμε τμηματικά το παραμύθι για την λειψυδρία, δραματοποιήσαμε διάφορα παιχνίδια με το νερό και ζωγραφίσαμε πως φανταζόμασταν την λειψυδρία.
Είδαμε σχετικές εικόνες εικόνες στο διαδίκτυο, μάθαμε τραγούδια σχετικά με το νερό, αναπαραστήσαμε το έθιμο της Περπερούνας στην αυλή του σχολείου.
Δημιουργήσαμε ένα φύλλο εργασίας που συμπληρώθηκε από τα μέλη της ομάδας μας και ανέβηκε από το κάθε σχολείο σε έναν κοινό πίνακα padlet.
Στη συνέχεια το κάθε σχολείο ανέλαβε να διερευνήσει και να βρει πως σπαταλάμε το νερό σε διάφορους τομείς (σπίτι , υγιεινή, νηπιαγωγείο, κήπος κλπ). Τα αποτελέσματα ανέβηκαν σε ένα καινούργιο Padlet
Αναλάβαμε λοιπόν δράση και αρχικά πειραματιστήκαμε με το πλύσιμο των χεριών μας, μιας και στο νηπιαγωγείο είναι μία πράξη που κάνουμε καθημερινά και για πολλές φορές ! Πλύναμε λοιπόν τα χέρια μας με ανοικτή και κλειστή βρύση και στη συνέχεια μετρήσαμε πόσο νερό είχαμε καταναλώσει με τον έναν και τον άλλο τρόπο. Το αποτέλεσμα εντυπωσιακό: Πλύσιμο με ανοικτή βρύση 12 ποτήρια νερό , πλύσιμο με κλειστή βρύση στη διάρκεια του σαπουνίσματος μόνο 3(!) ποτήρια νερό!!!
Η έρευνα μεταφέρθηκε και στο σπίτι ! Τα παιδιά συμπλήρωσαν σε φύλλα εργασίας που ξοδεύουμε νερό στο σπίτι, πόσες βρύσες έχουν και πόσο νερό καταναλώνουμε με ανοικτή και κλειστή βρύση όταν πλένουμε τα δόντια μας, όταν πλένει τα πιάτα η μαμά ή ο μπαμπάς και όταν ξυρίζεται ο μπαμπάς χχχ
Ανακαλύψαμε και άλλες σχετικές πληροφορίες στο διαδίκτυο και δημιουργήσαμε την παρακάτω αφίσα για την σπατάλη του νερού !
Συνδεθήκαμε με το 29ο Νηπιαγωγείο Σερρών για να μοιραστούμε τα συμπεράσματα μας και να συζητήσουμε για το τι πρέπει να κάνουμε για την εξοικονόμηση του νερού! Μας παρουσίασαν μία αφίσα που είχαν κάνει με τρόπους εξοικονόμησης και εμείς τους δείξαμε τις καταγραφές μας !
Στη συνέχεια με όλες τις πληροφορίες και το υλικό των σχολείων της ομάδας μας δημιουργήσαμε στην ιστοσελίδα : canva.com το ενημερωτικό μας τρίπτυχο !
Η ομάδα της αφίσας και του ραδιοφωνικού σποτ με ανάλογες δραστηριότητες δημιούργησαν την παρακάτω αφίσα και ραδιοφωνικό σποτ.
Στο πλαίσιο της δράσης μας δημιουργήθηκε και μία τέταρτη ομάδα που ανέλαβε την δημιουργία εφημερίδας με τα νέα από τις λίμνες, και τον Καρδένιο που θα σας παρουσιάσω σε μία άλλη ανάρτηση.
Όλοι λοιπόν είμαστε έτοιμοι δράσουμε την Παγκόσμια μέρα νερού και να ευαισθητοποιήσουμε όσο περισσότερους κατοίκους μπορούμε για την σωστή χρήση του πολύτιμου νερού !