Ηλεκτροπληξία, κυκλώματα, παιχνίδια – Μέρος δεύτερο για τον Ηλεκτρισμό. Δημιουργήσαμε ηλεκτρικά κυκλώματα, με μπαταρίες και αλουμινόχαρτο, ένα παιχνίδι «παντογνώστης – Ο Φωτεινούλης», τρίπτυχα για ενημέρωση των γονέων για την σωστή χρήση του ηλεκτρικού ρεύματος και ένα επιτραπέζιο παιχνίδι !
Ηλεκτροπληξία, κυκλώματα, παιχνίδια
Συνεχίζοντας την ενασχόλησή μας με τον ηλεκτρισμό και με αφορμή ένα ηλεκτρικό κύκλωμα μπαταρίας που μας έφερε ένα παιδί να δούμε, ξεκινήσαμε να φτιάχνουμε τα δικά μας κυκλώματα. Πολύτιμος βοηθός στάθηκαν δύο ιστοσελίδες : Της αγαπημένης Τίνας Νάντσου ( που μας έχει προσφέρει πολύτιμη βοήθεια στο πρόγραμμα και την ευχαριστούμε γιαυτό !), tinanantsou.blogspot.gr και την ιστοσελίδα του 9ου Δημοτικού σχολείου Ρεθύμνου efepereth.wikidot.com.
Χρησιμοποιώντας λοιπόν καλώδια απλά αλλά και από αλουμινόχαρτο, μπαταρίες, λαμπάκια, μανταλάκια και αυτοσχέδιους διακόπτες από χαρτί δημιουργήσαμε τα δικά μας κυκλώματα ! Δοκιμάσαμε το βραχυκύκλωμα και πειραματιστήκαμε με διάφορες συνδέσεις ! Επίσης το ζωγραφίσαμε σε φύλλα εργασίας.
Ένα απαιτούμενο του έργου σε αυτό το στάδιο ήταν η δημιουργία μιας κατασκευής από το κάθε μέλος που να εμπεριέχει ένα ηλεκτρικό κύκλωμα. Η δική μας κατασκευή ήταν ένα παιχνίδι γνώσεων, ο Παντογνώστης : Φωτεινούλης ( οι περισσότεροι το έχουμε παίξει στην παιδική μας ηλικία χχχ). Πολύτιμες οδηγίες βρήκαμε εδώ και ξεκινήσαμε με ζήλο να το φτιάχνουμε. Πήραμε μία κούτα συσκευασίας ενός πληκτρολογίου και πάνω σε αυτήν κολλήσαμε τις ερωτήσεις που θέλαμε ζωγραφίζοντας τις. Οι απαντήσεις χωρίζονται σε ΝΑΙ και ΟΧΙ.
Κάτω από την κούτα κολλήθηκαν οι μπαταρίες και έγινα οι απαραίτητες συνδέσεις για να είναι έγκυρες οι σωστές απαντήσεις !
Όταν επιλέγουμε την σωστή απάντηση, την επιβεβαιώνουμε τοποθετώντας το λαμπάκι πάνω σε αυτήν. Αν ανάψει σημαίνει ότι η απάντησή μας είναι σωστή !
Η επόμενη ενασχόλησή μας ήταν με το φαινόμενο της ηλεκτροπληξίας και την αφορμή την πήραμε αυτή την φορά από μια ζωγραφιά που έγινε στις ελεύθερες δραστηριότητες από την Άννα !
Ούτε να το είχα σχεδιάσει χαχα. Ο Φώτης λοιπόν και η Φωτεινούλα μας είπαν τι να προσέχουμε, φέρνοντας ένα πίνακα αναφοράς.
Βρήκαμε και ένα κατάλληλο παιχνίδι στο διαδίκτυο ( πατώντας την εικόνα μπορείτε να το παίξετε και εσείς).
Συμπληρώσαμε σχετικά φύλλα εργασίας και μερικά παιδιά στις ελεύθερες δραστηριότητες ζωγράφισαν εικόνες και συμβουλές για την ηλεκτροπληξία !
Όλες τις πληροφορίες και τις καινούργιες γνώσεις που αποκτήσαμε θελήσαμε να τις μοιραστούμε με τα παιδιά του κλασσικού τμήματος και τους γονείς. Αποφασίσαμε να φτιάξουμε ένα φυλλάδιο (τρίπτυχο ) το οποίο θα μοιραστεί στα παιδιά του διπλανού τμήματος και σε όλους τους γονείς. Στρωθήκαμε λοιπόν στην δουλειά !
Επιλέξαμε τα βασικά, τα εκτυπώσαμε και τα ζωγραφίσαμε. Εξώφυλλο ψηφίσαμε την δημιουργία της Άννας που μας είχε εντυπωσιάσει ( το κοριτσάκι που παθαίνει ηλεκτροπληξία). Στο πίσω μέρος του φυλλαδίου γράψαμε και ζωγραφίσαμε συμβουλές για να μην σπαταλάμε ηλεκτρικό ρεύμα !
Η επόμενη δράση μας ήταν η δημιουργία ενός επιτραπέζιου παιχνιδιού με τα όσα μάθαμε για τον ηλεκτρισμό. Ζωγραφίσαμε ένα καλώδιο που φεύγει από το εργοστάσιο και ανάβει μία λάμπα. Στην πορεία υπάρχουν τετράγωνα με χαρούμενα προσωπάκια και τετράγωνα με λυπημένα. Αν το πιόνι πέσει σε λυπημένη φατσούλα σηκώνει ο παίκτης μία κάρτα από τις κάρτες με τις λυπημένες φατσούλες. Την διαβάζει και πράττει αναλόγως ( πηγαίνει πίσω κάθε φορά). Το αντίστοιχο γίνεται στα τετράγωνα με χαρούμενες φατσούλες (ο παίκτης προχωράει εμπρός τόσα τετράγωνα όσα γράφει στην κάρτα).
Όλες οι δράσεις μας αναρτήθηκαν έξω από την τάξη για να πληροφορηθούν οι γονείς και τα παιδιά του κλασσικού τμήματος.
Αύριο θα τους μοιράσουμε τα φυλλάδια και θα παίξουμε μαζί τους τα παιχνίδια που δημιουργήσαμε !
Και συνεχίζουμε …