Το παραμύθι μας ξεκινάει : Συγγραφή και εικονογράφηση. Μετά την ψηφοφορία του κεντρικού ήρωα της ιστορίας του προγράμματός μας : «Ήρωες φανταστικοί σε διαδρομή μαγευτική», ήρθε η στιγμή να ξεκινήσει η συγγραφή της ιστορίας από τα παιδιά και η εικονογράφησή της.
Ποιος όμως θα ξεκινήσει την ιστορία και ποιος θα ακολουθήσει; Πως θα γίνει η εικονογράφηση του παραμυθιού και από ποιον; Αυτά τα ερωτήματα τέθηκαν σε αυτό το στάδιο του έργου και για να δοθεί μία δίκαιη λύση δόθηκαν οι παρακάτω οδηγίες.
Γράφουμε , εικονογραφούμε, παίζουμε.
Ο σκοπός μας ήταν να επιτύχουμε την συγγραφή και εικονογράφηση της ιστορίας ταυτόχρονα και συνεργατικά. Αποφασίστηκε λοιπόν γιαυτό το λόγο η σειρά συγγραφής της ιστορίας να γίνει κλιμακωτά και αλφαβητικά. Δηλαδή θα ξεκινούσε ένα νηπιαγωγείο την συγγραφή και θα συνέχιζε το επόμενο. Παράλληλα όμως θα γινόταν και η εικονογράφηση της ιστορίας από τα υπόλοιπα νηπιαγωγεία αλφαβητικά αλλά αντίστροφα, δημιουργώντας ζευγάρια συγγραφής και εικονογράφησης. Η μόνη «παράβαση» του κανόνα ήταν ότι αποφασίστηκε το νηπιαγωγείο που δημιούργησε τον νικητή -πρωταγωνιστή της ιστορίας να γράψει τελευταίο για να δώσει το τέλος ( μια «τιμητική διάκριση» ) Αν σας μπερδέψαμε παρατηρήστε τους παρακάτω πίνακες και θα καταλάβετε :
Αλφαβητική σειρά πόλεων συγγραφής ιστορίας :
- Νηπιαγωγείο Γαρδικίου
- Νηπιαγωγείο Ευόσμου
- Νηπιαγωγείο Ιεράπετρας
- Νηπιαγωγείο Κάτω Καμήλας
- Νηπιαγωγείο Μουδανιών
- Νηπιαγωγείο Πάτρας
- Νηπιαγωγείο Πυλαίας
- Νηπιαγωγείο Ρόδου
- Νηπιαγωγείο Σερρών
- Νηπιαγωγείο Χανίων
- Νηπιαγωγείο Κεντριού
- Το νηπιαγωγείο Χανίων την ιστορία που έχει γραφτεί από το νηπιαγωγείο Γαρδικίου
- Το νηπιαγωγείο Σερρών την ιστορία που έχει γραφτεί από το νηπιαγωγείο Ευόσμου
- Το νηπιαγωγείο Ρόδου την ιστορία που έχει γραφτεί από το νηπιαγωγείο Ιεράπετρας
- Το νηπιαγωγείο Πυλαίας την ιστορία που έχει γραφτεί από το νηπιαγωγείο Κάτω Καμήλας
- Το νηπιαγωγείο Πάτρας την ιστορία που έχει γραφτεί από το νηπιαγωγείο Μουδανιών
- Το νηπιαγωγείο Κεντριού την ιστορία που έχει γραφτεί από το νηπιαγωγείο Πάτρας
- Το νηπιαγωγείο Γαρδικίου την ιστορία που έχει γραφτεί από το νηπιαγωγείο Χανίων
- Το νηπιαγωγείο Ευόσμου την ιστορία που έχει γραφτεί από το νηπιαγωγείο Σερρών
- Το νηπιαγωγείο Ιεράπετρας την ιστορία που έχει γραφτεί από το νηπιαγωγείο Ρόδου
- Το νηπιαγωγείο Κάτω Καμήλας την ιστορία που έχει γραφτεί από το νηπιαγωγείο Πυλαίας
- Το νηπιαγωγείο Μουδανιών την ιστορία που έχει γραφτεί από το νηπιαγωγείο Κεντριού.
Η συγγραφή της ιστορίας έγινε σε ένα αρχείο doc στο google drive. Το κάθε νηπιαγωγείο έγραφε την ιστορία του αλλάζοντας χρώμα γραμματοσειράς και λαμβάνοντας υπόψη τα γραφόμενα του προηγούμενου. Το όριο συγγραφής ορίστηκε στην μία σελίδα κειμένου. Ο κεντρικός ήρωας της ιστορίας ήταν ο Γορίλας και οι υπόλοιποι ήρωες θα εμπλεκόταν σε ένα «ταξίδι» μαζί του !
Παράλληλα με την συγγραφή έπρεπε να γίνεται και η εικονογράφηση της ιστορίας από τα υπεύθυνα νηπιαγωγεία σε δύο φύλλα εργασίας που είχαν φτιαχτεί από το 29 νηπιαγωγείο Σερρών, υπεύθυνο για την δημιουργία των φύλλων εργασίας του προγράμματος. Το ένα ήταν χωρισμένο σε δύο μέρη (ένα για το κείμενο και άλλο για την εικόνα) και έπρεπε να χρησιμοποιηθεί δύο φορές και το άλλο ένα ολόκληρο φύλλο μόνο για εικονογράφηση.
Σημαντικό λοιπόν ήταν στην διαδικασία η παρακολούθηση της εξέλιξης της ιστορίας από τα μέλη – νηπιαγωγεία, ώστε να μπορούν να εικονογραφούν τα στάδια της με τον καλύτερο τρόπο !
Η ιστορία λοιπόν άρχισε να γράφεται και παράλληλα να εικονογραφείται !! Η αγωνία μας καθ όλη την διαδικασία ομολογώ ότι ήταν πολύ μεγάλη. Τι τροπή θα έπαιρνε κάθε φορά η ιστορία ; Τι θα γράφαμε εμείς όταν ερχόταν η δική μας σειρά ; Η σειρά μας βέβαια δεν άργησε να έρθει μια και είμασταν το τρίτο νηπιαγωγείο στην σειρά της συγγραφής. Τι γράψαμε; Δεν θα σας το αποκαλύψουμε ακόμα.
Η διαδικασία της συγγραφής ήταν καταπληκτική ( δυστυχώς δεν έχω φωτογραφίες ). Πρώτα από όλα διαβάσαμε τις δύο προηγούμενες ιστορίες – μέρη των νηπιαγωγείων (που ήδη είχαν γράψει) και δραματοποιήσαμε τις κεντρικές σκηνές τους ! Στην συνέχεια επικεντρωθήκαμε στα συναισθήματα που βίωναν οι χαρακτήρες και χρησιμοποιώντας τον κεντρικό ήρωα και ότι ήδη είχε προηγηθεί αρχίσαμε να γράφουμε δραματοποιώντας το ! Βιώναμε συναισθήματα, ενεργούσαμε και μετά καταγράφαμε ! Τι έκανε ο ήρωας, ποιο πρόβλημα είχε να λύσει κλπ.
Ο περιορισμός της μίας σελίδας συγγραφής από το κάθε νηπιαγωγείο λίγο μας «στεναχώρησε» με την έννοια ότι τα παιδιά «λύθηκαν» και δεν έλεγαν να σταματήσουν χχχ. Το αποτέλεσμα μας ενθουσίασε και ανεβάσαμε το κείμενο μας για να μας εικονογραφήσουν τα παιδιά από το νηπιαγωγείο της Ρόδου. Κάθε μέρα διαβάζαμε την καινούργια «ιστορία» και βλέπαμε τις εικονογραφήσεις των άλλων νηπιαγωγείων.
Παρακάτω παρουσιάζονται ενδεικτικά μερικά εικονογραφημένα φύλλα της ήδη αναγραφόμενης ιστορίας από τα νηπιαγωγεία μέλη. ( δεν σας τα αποκαλύπτω όλα για ευνόητους λόγους χχ)
Η δική μας σειρά για να εικονογραφήσουμε έφτασε όταν το νηπιαγωγείο της Ρόδου έγραψε την δική του ιστορία. Την διαβάσαμε προσεκτικά, επιλέξαμε ποιες σκηνές από την ιστορία θέλαμε να ζωγραφίσουμε και αρχίσαμε τμηματικά και από λίγο ο καθένας να ζωγραφίζει.
Σας παρουσιάζω ενδεικτικά μερικά από αυτά που δουλέψαμε και συμπληρώσαμε και μεις !
Όλα τα φύλλα εργασίας μαζεύτηκαν σε μία παρουσίαση, που είχε αναλάβει ως αρμοδιότητα το νηπιαγωγείο Κοσκινού Ρόδου να την φτιάξει. Μπορείτε να δείτε τα φύλλα εργασίας και να τα κατεβάσετε :
Το παραμύθι μας έχει πλέον τελειώσει .. Το επόμενο βήμα είναι η συνεργατική δημιουργία του εξώφυλλου, οπισθόφυλλου και τίτλου ! Το ταξίδι μας συνεχίζεται….
300+ μοναδικοί Υπολογισμοί - Calculators ● VresKEP.gr ● Πολίτες & ΚΕΠ