Διαφήμιση : ορισμός και έρευνες / eTwinning. Συμπληρώνουμε online έρευνες για τις στάσεις και τις απόψεις μας σχετικά με τις διαφημίσεις, δίνουμε τον δικό μας ορισμό και τις χωρίζουμε σε έντυπες και ηλεκτρονικές!
Διαφήμιση : ορισμός και έρευνες
Μετά την δημιουργία λογότυπου, μασκότ και την γνωριμία των μελών με τηλεδιασκέψεις, έφτασε η ώρα να παμε στο επόμενο στάδιο του έργου μας. Το «θεωρητικό» κομμάτι, απαραίτητο για την μετέπειτα δημιουργία διαφημίσεων από τα παιδιά.
Αρχικά λοιπόν έγινε ένα καταιγισμός ιδεών γύρω από την λέξη «Διαφήμιση». Τα παιδιά ανέφεραν ότι τους έρχονταν στο μυαλό ακούγοντας την λέξη διαφήμιση και όλες οι ιδέες τους καταγράφηκαν !
Στη συνέχεια το κάθε παιδί ζωγράφισε την αγαπημένη του διαφήμιση. Παρατηρήσαμε ότι τα περισσότερα παιδιά ζωγράφισαν τηλεοπτικές διαφημίσεις και πιο συγκεκριμένα, διαφημίσεις του Jumbo, του παριζάκι Υφαντής , της κοτομπουκίτσας.
Έπειτα τα παιδιά όλων των νηπιαγωγείων -μελών συμμετείχαν σε δύο διαδικτυακές έρευνες. Η πρώτη δημιουργήθηκε στην ιστοσελίδα easypoll και είχε σκοπό να δούμε αν οι διαφημίσεις και τα Brand names των προϊόντων μας επηρεάζουν στις επιλογές μας. Επιλέξαμε προϊόντα διατροφής γνωστά και άγνωστα από τα οποία έπρεπε να επιλέξουν τα παιδιά. Και όπως θα δείτε στα αποτελέσματα οι διαφημίσεις έχουν πετύχει τον στόχο τους ακόμα και σε τόσο μικρό ηλικιακά κοινό.
Η επόμενη έρευνα έγινε σε google form και τα παιδιά απάντησαν σε ερωτήσεις για τις αντιλήψεις του και τις στάσεις τους απέναντι στην διαφήμιση. Οι ερωτήσεις ήταν :
Αν τους αρέσουν οι διαφημίσεις
Αν μαθαίνουν πράγματα από αυτές
Αν νομίζουν ότι λένε την αλήθεια
Τι κάνουν όταν παίζουν διαφημίσεις στην τηλεόραση.
Τα αποτελέσματα σας τα παραθέτω για να βγάλετε τα συμπεράσματά σας ! Σκεφτείτε ότι τα παιδιά που απάντησαν και στις δύο έρευνες δε ήταν μόνο Ελληνόπουλα αλλά και από άλλες Ευρωπαϊκές χώρες !
Παίξαμε με τις λέξεις «διαφήμιση» και «eTwinning» μόνοι μας αλλά και μαζί με τους γονείς. Στη συνέχεια ψάξαμε διαφημίσεις σε έντυπα (περιοδικά), είδαμε αγαπημένες μας τηλεοπτικές και ψάξαμε για γνωστά brand names προϊόντα στην καθημερινότητά μας ( ρούχα, παπούτσια, γιαούρτια, χυμοί κλπ).
Τα παιδιά φωτογράφισαν διαφημίσεις και τις είδαμε στον υπολογιστή. Παρατηρήσαμε ότι υπάρχουν σε ταμπέλες, αυτοκίνητα, σπίτια. Ψάξαμε στο διαδίκτυο και είδαμε διαφημίσεις σε ιστοσελίδες, σε κινητά. Ακούσαμε ραδιοφωνικές και αναφερθήκαμε και στις διαφημίσεις του κινηματογράφου !
Καταλήξαμε ότι οι διαφημίσεις είναι γύρω μας και χωρίζονται σε δύο μεγάλες κατηγορίες :
Έντυπες
Ηλεκτρονικές
Δημιουργήσαμε λοιπόν με κολάζ δύο πίνακες αναφοράς για τις δύο κατηγορίες και παίξαμε και online ένα κουίζ !
Στο τέλος δώσαμε τον δικό μας ορισμό για την διαφήμιση και τον ανεβάσαμε στην σελίδα του linoit μαζί με τα υπόλοιπα μέλη του προγράμματος !
Το υλικό μας αναρτήθηκε στον τοίχο του eTwinning και συνεχίζουμε με δημιουργικές δράσεις !