Ο φίλος μου ! Τον γνωρίζω, τον ζωγραφίζω, του κρατώ το χέρι. Γνωρίζουμε τους φίλους μας παίρνοντας συνέντευξη, ζωγραφίζοντας τους και φτιάχνοντας το παζλ και το σταυρόλεξο της τάξης μας !
Ο φίλος μου
Τις πρώτες μέρες στο σχολείο αρχικά συστηθήκαμε στα υπόλοιπα παιδιά μπαίνοντας πίσω από την σκηνή ενός κουκλοθεάτρου δημιουργώντας μια προσωπογραφία που μιλάει .. και στην συνέχεια συμπληρώνοντας ένα φύλλο εργασίας (φιλμ φωτογραφικής μηχανής) με τα αγαπημένα μας ( χρώμα , ζώα, παραμύθια, κλπ), το οποίο ο καθένας το παρουσίαζε στην ολομέλεια !
Στην συνέχεια χρησιμοποιώντας τον τροχό της φιλίας ( αν και θέλαμε να χρησιμοποιήσουμε τον On line τροχό που φτιάξαμε άλλα δυστυχώς δεν είχαμε internet ) χωριστήκαμε σε ζευγάρια και προσπαθούσαμε για κάποιες μέρες να παίξουμε μαζί στις γωνιές.
Στην συνέχεια θελήσαμε να ζωγραφίσουμε τους φίλους μας. Χωρισμένοι σε ζευγάρια και χρησιμοποιώντας ένα ζάρι με τα χαρακτηριστικά του προσώπου, το κάθε παιδί ζωγράφιζε εναλλάξ το πρόσωπο του φίλου του ανάλογα με το τι του τύχαινε στο ζάρι ( μάτια, αυτιά, μαλλιά, μύτη, στόμα, φρύδια). Μια ιδέα από το τεύχος του περιοδικού Σύγχρονο Νηπιαγωγείο.
Διαβάσαμε το μικρό βιβλίο της φιλίας και σκεφτήκαμε τι μπορούν να κάνουν δύο φίλοι και το αποδώσαμε με παντομίμα στην ολομέλεια !
Το βιβλίο τελειώνοντας είχε ένα καταπληκτικό μήνυμα που ομολογώ έγινε το σύνθημά μας !
«Οι καλοί φίλοι σε κρατούν από το χέρι ότι και αν γίνει !»
Ζωγραφίζοντας στην συνέχεια ο καθένας τον εαυτό του πιαστήκαμε χέρι χέρι και κάναμε την αφίσα μας με το σύνθημα μας !
Θέλοντας να συνδυάσω τα αρχικά του ονόματος των παιδιών ( που δουλεύαμε εκείνες τις μέρες) με την φιλία, ζητήθηκε από τους φίλους ( η παρέα των φίλων αυξήθηκε ) να συνεργαστούν για να αποδώσουν με τα σώματά τους τα αρχικά γράμματα των ονομάτων. Οι φίλοι συνεργάστηκαν τέλεια !
Στην συνέχεια συμπληρώθηκε ένα σταυρόλεξο με τα ονόματα μας για να διαπιστώσουμε αν τελικά γνωρίζουμε τους φίλους μας .. Κάθε αριθμός είχε ένα συγκεκριμένο όνομα παιδιού που το μαντεύαμε κάνοντας ερωτήσεις. Μετά το τοποθετούσαμε στην κατάλληλη θέση συμπληρώνοντας ο ένας τον άλλον ( αφού τα ονόματά μας είχαν κοινά γράμματα) !
Όλοι είμαστε μια παρέα σε αυτή την τάξη,ο καθένας μας μοναδικός και ξεχωριστός που συμπληρώνει ο ένας τον άλλον ! Γιαυτό φτιάξαμε ένα παζλ την τάξη μας (σπίτι) για να προσθέσει ο καθένας το δικό του μοναδικό κομμάτι σε αυτό !