Είσοδος στα Ιεροσόλυμα :
Μυστικός δείπνος
«Το μοντέλο που θα ενέπνεε τον ζωγράφο για το πρόσωπο του Ιησού επιλέχθηκε πρώτο. Όταν μαθεύτηκε πως ο Ντα Βίντσι έψαχνε το πρόσωπο του Ιησού, εκατοντάδες νέοι από όλη την Ιταλία πέρασαν από το εργαστήρι του προκειμένου να βρεθεί εκείνος που η ψυχή του θα ήταν απαλλαγμένη από την αμαρτία και που το πρόσωπό του θα εξέπεμπε αγνότητα. Μετά από εβδομάδες αναζήτησης βρέθηκε ο “Ιησούς” στο πρόσωπο ενός νέου δέκα εννέα ετών. Το πρόσωπό του ήταν από τα πιο όμορφα της Ιταλίας και ο χαρακτήρας του απαλλαγμένος από κάθε κακία. Για έξι μήνες ο Ντα Βίντσι εργαζόταν για να πετύχει την καλύτερη δυνατή απεικόνιση του Ιησού. Ακολούθησαν έξι χρόνια κατά τη διάρκεια των οποίων ο ζωγράφος εργάστηκε πάνω στις φιγούρες των έντεκα αποστόλων αφήνοντας ένα κενό ανάμεσά τους προκειμένου να δημιουργήσει τελευταίο τον δεύτερο πιο σημαντικό χαρακτήρα του πίνακα, τον Ιούδα.
Για μήνες λοιπόν έψαχνε έναν άντρα, φιλάργυρο, με ροζιασμένο πρόσωπο, ο οποίος θα είχε έκδηλα σημάδια δόλου πάνω του, έναν άντρα που θα ήταν ικανός να προδώσει ακόμα και τον αδερφό του. Μετά από μακρά περίοδο αναζήτησης ενημέρωσαν τον Ντα Βίντσι ότι βρέθηκε ο άνθρωπος που πληρούσε όλες τις προϋποθέσεις για να ενσαρκώσει τον Ιούδα. Βρισκόταν σε ένα μπουντρούμι στη Ρώμη, καταδικασμένος σε θάνατο εξαιτίας πολλών εγκλημάτων και φόνων που είχε διαπράξει. Ο ζωγράφος ταξίδεψε στη Ρώμη και η συνάντηση με τον κατάδικο τον δικαίωσε. Ήταν ένας άνθρωπος σκοτεινός με εμφανή στο πρόσωπό του την κακία, τον φθόνο και την καταστροφή. Επιτέλους είχε βρει τον Ιούδα του.
Με ειδική άδεια του βασιλιά ο κρατούμενος μεταφέρθηκε στο Μιλάνο. Για έξι μήνες ο κρατούμενος καθόταν μπροστά από τον Ντα Βίντσι, για έξι μήνες ο ζωγράφος προσπαθούσε να αποτυπώσει όλη την κακία που έβλεπε στο πρόσωπο του κρατουμένου, στο πρόσωπο του προδότη Ιούδα. Όταν έβαλε και την τελευταία του πινελιά στράφηκε στους φρουρούς και είπε “Τελείωσα”, mπορείτε να πάρετε τον κρατούμενο”.
Τότε ο εκείνος ξέσπασε σε λυγμούς, έπεσε στα γόνατα του Ντα Βίντσι και είπε “Ντα Βίντσι κοίτα με, δεν ξέρεις ποιος είμαι”; Ο Ντα Βίντσι τότε εξέτασε προσεκτικά το πρόσωπο του ανθρώπου που για έξι μήνες στεκόταν για ώρες απέναντί του και αποκρίθηκε.. “Όχι, δεν σε ήξερα μέχρι που σε είδα στο μπουντρούμι στη Ρώμη”.
Ο κρατούμενος σήκωσε τα μάτια του στον ουρανό, έσφιξε τα χέρια του σαν να προσευχόταν και είπε “Θεέ μου, έχω πέσει τόσο χαμηλά λοιπόν”.
Εκείνη ήταν η στιγμή που ο Ντα Βίντσι κατάλαβε πως αυτός ο κατάδικος, ο εγληματίας και δολοφόνος είχε καθήσει για έξι μήνες απέναντί του, επτά χρόνια πριν, όταν ο ίδιος τον είχε επιλέξει για να ενσαρκώσει τον Ιησού.
Η ιστορία είναι πέρα για πέρα αληθινή και αν κάποιος παρατηρήσει πολύ προσεκτικά τον Μυστικό Δείπνο θα εξακριβώσει πως πίσω από το αγγελικό πρόσωπο του Ιησού και το γεμάτο κακία πρόσωπο του Ιούδα, βρίσκεται ο ίδιος άνθρωπος.
Παπαδοπούλου Μαρία
Φοιτήτρια, Αρχαιολογίας και Ιστορίας της Τέχνης του Α.Π.Θ
touchmagazine.gr
Νοέμβριος, 2013» πηγή : touchmagazine.gr
Στον κήπο της Γεσθημανή
Συνεχίζουμε με την επόμενη χάρτινη τσάντα, στην οποία κόψαμε κλαδιά ελιάς και τοποθετήσαμε τον Ιησού γονατιστό μπροστά από έναν βράχο να προσεύχεται. Τα παιδιά επέλεξαν αυτήν την σκηνή.
«Μόλις έφτασαν στη Γεσθημανή ο Ιησούς αποσύρθηκε για να προσευχηθεί κατ’ ιδίαν, παίρνοντας μαζί του τρεις από τους έντεκα μαθητές, τον Ιωάννη, τον Πέτρο και τον Ιάκωβο. Σε κάποιο σημείο ο Ιησούς ζήτησε από τους τρεις μαθητές να σταματήσουν και να μείνουν ξάγρυπνοι μαζί του, ενώ εκείνος απομακρύνθηκε λίγο και έπεσε με το πρόσωπο στη γη.Στα τρία Συνοπτικά Ευαγγέλια αναφέρεται ότι ο Χριστός κατά τη διάρκεια της προσευχής του ζήτησε από το Θεό πατέρα του να απομακρύνει το βάρος που έπρεπε να σηκώσει από αυτόν και ζήτησε αν ήταν δυνατόν να απαλλαγεί από όλα όσα θα έπρεπε να υποφέρει, αφήνοντας όμως την τελική απόφαση στο Θεό. Ο Λουκάς αναφέρει ότι εμφανίστηκε ένας άγγελος και ενδυνάμωσε τον Ιησού, ο οποίος στη συνέχεια επέστρεψε κοντά στους τρεις μαθητές του.» πηγή : el.wikipedia.org
Η Σταύρωση
Η Σκηνή της Σταύρωσης είναι πολύ δυνατή συναισθηματικά ..Την αποδώσαμε δημιουργώντας τον λόφο του Γολγοθά με ένα κουβάρι μαλί στο οποίο καρφώσαμε τους τρεις σταυρούς!! Επειδή δεν είχαμε εικόνα της Παναγίας ένα παιδί ζωγράφισε την Παναγία.
«Εγώ Πόντιος Πιλάτος, ηγεμών δια της βασιλείας των Ρωμαίων, επί του Πραιτωρίου της αρχιηγεμονίας, κρίνω και κατακρίνω και καταψηφίζω εις θάνατον σταυρικόν τον Ιησού λεγόμενον υπό του πλήθους Χριστόν, και από πατρίδος Γαλιλαίας, άνθρωπον στασιώτη κατά τον Νόμο του Μωσαϊκού και εναντίον του μεγαλοπρεπούς βασιλέως Ρωμαίων Τιβερίου Καίσαρος και ορίζω και αποφαίνομαι τον θάνατον αυτού σταυρικόν μετά των άλλων κατά το συνήθες των καταδίκων, επεί συνοίθρησεν αυτός πλήθος ανθρώπων πλουσίων και φτωχών, ουκ έπαυσε θορύβους εγείρων, ενοχλείν την Ιουδαίαν ποιών εαυτόν Υιόν Θεού και βασιλέα της Ιερουσαλήμ, απειλών φθοράν της Ιερουσαλήμ και του Ιερού Ναού, απαρνούμενος τον φόρον του Καίσαρος και τολμήσας εισελθείν μετά βαϊων θριαμβευτής και πλείστου όχλου ώσπερ τις Ρήξ εντός της πόλεως Ιερουσαλήμ ως τον Ι. Ναόν και διορίζομεν τον ημέτερον πρώτον εκατόνταρχον Κουϊντον Κορνήλιον περιάξαι τούτον παρρησία εις την χώραν Ιερουσαλήμ δεδεμένον, μαστιζόμενον και ενδεδυμένον πορφύραν, εστεφανωμένον ακάνθινω στεφάνω και βαστάζοντα τον ίδιον σταυρόν επί ώμου αυτού, ίνα ει παράδειγμα τοις άλλοις και πάσι τοις κακοποιοίς μεθ’ ού βούλομαι συνάγεσθαι δύο ληστάς φονείς και εξέρχεσθαι δια της πύλης Γιαμπαρόλας, της νυν Αντωνιανής, αναχθήναι δε Αυτόν τον Χριστόν παρρησία επί το όρος των κακούργων ονόματι Κολβάριον, ούτινος σταυρωθέντος μείναι το σώμα εν τω σταυρώ εις κοινόν θεώρημα πάντων των κακούργων, και άνω του σταυρού τίτλου τεθήναι γεγραμμένου τρισί γλώσσας τον ΙΗΣΟΥΣ ΑΛΟΝ Ο ΙΛΗΣ ΙΟΔΑΜ (Εβραϊστί) ΙΗΣΟΥΣ Ο ΝΑΖΩΡΑΙΟΣ ΒΑΣΙΛΕΥΣ ΙΟΥΔΑΙΩΝ (Ελληνιστί) ΙΕΖΟΥΣ ΝΑΖΩΡΑΙΟΥΣ ΡΕΞ ΙΟΥΔΑΙΟΡΟΥΜ (Ρωμαϊστί). Ορίζομεν ουν μηδένα των ηστινοσούν τάξεις και ποιότητος τομήσαι απερισκέπτως της τοιαύτην εμποδίσαι δίκην, ως υπ’ εμού ωρισμένην μετά πάσης σεμνότητος εις ποινήν της αυτομολίας τούτου, Εβραίου όντος κατά τα ψηφίσματα και τους Νόμους της των Ρωμαίων Βασιλείας.»
Έγγραφο που είδε το φως της δημοσιότητας, σχετικά με την απόφαση της σταύρωσης του Ιησού Χριστού. Η ύπαρξη του συγκεκριμένου χειρόγραφου, ήταν άγνωστη μέχρι και το 1309 μ.Χ., όταν και εντοπίστηκε για πρώτη φορά, στην πόλη L’Aquila, της γειτονικής Ιταλίας.Το 1381, μεταφέρθηκε στην Κωνσταντινούπολη, που βρισκόταν υπό την ηγεσία του Πατριάρχου Ιερεμίου, με σκοπό να μεταφραστεί, όπως και έγινε, τελικά, από τον Οικουμενικό Πατριάρχη Διονύσιο, το 1643.
πηγή : koolnews.gr
Η Ανάσταση
Η σκηνή της αναστάσεως! Το μέγα Θαύμα αποδόθηκε με ένα πιάτο για τάφο έναν άγγελο ζωγραφισμένο από τα παιδιά στην κορυφή και τους φρουρούς απέξω ..
«Γενικά ο χριστιανικός κόσμος με την ονομασία Ανάσταση, ή Ανάσταση του Χριστού, ή Ανάσταση του Κυρίου, (καθαρεύουσα η Ανάστασις, της Αναστάσεως), χαρακτηρίζει την μετά την τριήμερη ταφή, θριαμβική ανάσταση εκ νεκρών – ανάληψη του Χριστού, την οποία και ομολογεί στο έκτο άρθρο του Συμβόλου της Πίστεως: «Και αναστάντα την Τρίτη ημέρα κατά τας Γραφάς», όπως εξιστορείται το γεγονός επί μακρόν και από τους τέσσερις Ευαγγελιστές (τον Ματθαίο, κεφ. 28, τον Μάρκο, κεφ. 16, τον Λουκά, κεφ. 24, και τον Ιωάννη. κεφ. 20), καθώς και από τις Πράξεις των Αποστόλων (3:36) «ο δε Θεός ήγειρεν αυτόν εκ νεκρών» που φέρεται ως επικύρωση κάποιων αναφορών Προφητών που περιλαμβάνει η Παλαιά Διαθήκη.» πηγή : el.wikipedia.org
Download :
Κατεβάστε τα αρχεία για τον μυστικό δείπνο από την ιστοσελίδα : catholicicing.com
Και συνεχίζουμε…
300+ μοναδικοί Υπολογισμοί - Calculators ● VresKEP.gr ● Πολίτες & ΚΕΠ