Ευγένεια – Αγένεια : Πως δέχομαι ένα δώρο ; Μία κοινωνική δεξιότητα που όσο παράλογη και αν σας φαίνεται δεν είναι καθόλου. Πόσες φόρες τα παιδιά μας δεν έχουν φέρει σε πολύ δύσκολη θέση κάποιον που τους δωρίζει ένα δώρο που δεν τα ενθουσιάζει ..Μέσα από παιχνίδια ρόλων και με οδηγό πέντε τρόπους ( μετρημένους στα δάκτυλα μιας παλάμης ) μαθαίνουμε πως να δεχόμαστε ένα δώρο, πως να είμαστε ευγενικοί !
Ευγένεια – Αγένεια : Πως δέχομαι ένα δώρο ;
Αφού κάναμε την δραστηριότητας για το κουτί των γενεθλίων, σήμερα στο σχολείο, μας περίμενα μικρά δωράκια ! Η χαρά μας μεγάλη ! Πήρα λοιπόν, το ένα δώρο, το άνοιξα ανυπόμονα ξεσκίζοντας τα χαρτιά και πετώντας τα κάτω , χωρίς να δω από ποιον είναι. Μόλις είδα τι ήταν, η απογοήτευση μου μεγάλη. Ο μορφασμός αηδίας έντονος ..μα μια κάλτσα ! Τα παιδιά έμειναν με το στόμα ανοικτό (χχ), άρχισαν τα γέλια κλπ. Σηκώθηκα να πετάξω την κάλτσα και ένα – δυο παιδιά αντέδρασαν, ευτυχώς για μένα !
Ξεκίνησε λοιπόν τότε μία συζήτηση για την συμπεριφορά μου, για τα συναισθήματα τα δικά μου αλλά και αυτού που είχε την καλοσύνη να μου κάνει ένα δώρο ! Αναφέρθηκαν οι λέξεις : ΑΓΕΝΗΣ και ΑΓΕΝΕΙΑ. Ήταν ευγενική η αντίδραση μου μόλις είδα την κάλτσα ; Άνοιξα όμορφα το δώρο ; Είπα ευχαριστώ ;
Μετά πήρα ένα άλλο δωράκι και αφού είδα τον παραλήπτη του ( ήταν γραμμένο στο κουτί ), έδειξα την χαρά μου και την ευγνωμοσύνη μου για το δώρο !
« Αχ ευχαριστώ Μαρία που με σκέφτηκες και μου έκανες δώρο ! »
Το άνοιξα προσεκτικά και όμορφα ! Είπα ένα ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ εννοώντας το ( δείχνοντας στα παιδιά πως είναι ένα ευχαριστώ που δεν το εννοούμε ). « Τι ωραίο λαστιχάκι , θα μου φανεί πολύ χρήσιμο Μαρία ! Μπορώ να πιάσω τα μαλλιά μου ! Σε ευχαριστώ πολύ !»
Η Laura ήταν ενθουσιασμένη για τα γενέθλιά της και τα δώρα της. Άνοιξε όλα τα δώρα γρήγορα. Όταν ήρθε στο δώρο της γιαγιάς της, άνοιξε το πακέτο, κοίταξε την κούκλα για μια στιγμή, και στη συνέχεια πέταξε την κούκλα στην άκρη και έπιασε το επόμενο δώρο.
Ερωτήσεις : Άρεσε στην Laura η κούκλα ; Πώς νομίζετε ότι η γιαγιά της Laura αισθάνθηκε ;
Δεύτερη εκδοχή :
Η Laura ήταν ενθουσιασμένη για τα γενέθλιά της και τα δώρα της, και άνοιξε κάθε δώρο προσεκτικά. Καθώς άνοιξε το πακέτο από τη γιαγιά της, μια ζεστή αίσθηση την πλημμύρισε . Άγγιξε απαλά τα μαλλάκια της κούκλας, το κεντημένο της πρόσωπο, και το δαντελωτό της φόρεμα. Στη συνέχεια έτρεξε στη γιαγιά της και την αγκάλιασε σφιχτά. «Ω, σε ευχαριστώ πολύ, γιαγιά,» ψιθύρισε.
Ερωτήσεις : Άρεσε στην Laura το δώρο της γιαγιάς της ; Πώς νομίζετε ότι η γιαγιά της Laura αισθάνθηκε ;
Στη συνέχεια τους παρουσίασα την αφίσα που είχα φτιάξει με τα πέντε βήματα ( μετρημένα στα δάκτυλα ενός χεριού ) που κάνουμε όταν δεχόμαστε ένα δώρο !
- Μαθαίνουμε τον αποστολέα του δώρου , ποιος μας κάνει το δώρο !
- Δείχνουμε την χαρά μας και την ευγνωμοσύνη μας σε αυτόν !
- Ανοίγουμε όμορφα και προσεκτικά το δώρο
- Λέμε « ευχαριστώ » και το εννοούμε !
- Εξηγούμε γιατί μας άρεσε το δώρο και πως θα το χρησιμοποιήσουμε !
Και η ήρθε η ώρα των παιχνιδιών ρόλων για να εξασκηθούν στις καινούργιες δεξιότητες και να αναγνωρίσουν τα συναισθήματα !
Η αφίσα αναρτήθηκε δίπλα στον πίνακα γενεθλίων και για τέλος δόθηκε στα παιδιά ένα σχετικό φύλλο εργασίας.
Να είσαι ευγενικός με τους αγενείς ανθρώπους. Πιθανότατα αυτοί το χρειάζονται παραπάνω.
Ashleigh Brilliant, 1933-, Βρετανός σκιτσογράφος
Download :
Μπορείτε να κατεβάσετε την αφίσα για τα βήματα που δεχόμαστε ένα δώρο και το φύλλο εργασίας.
300+ μοναδικοί Υπολογισμοί - Calculators ● VresKEP.gr ● Πολίτες & ΚΕΠ