Γνωριμία με τα κέντρα ενδιαφέροντος – δραστηριοτήτων (γωνιές ) της τάξης

Γνωριμία με τα κέντρα ενδιαφέροντος. Τις πρώτες μέρες στο νηπιαγωγείο μαζί με τα παιδιά δημιουργούμε τα κέντρα ενδιαφέροντως – δραστηριοτήτων (γωνιές). Τακτοποιούμε τα υλικά του κάθε κέντρου, βγάζουμε μαζί με τα παιδιά  τους κανόνες χρήσης τους και  μαθαίνουμε την λειτουργία τους. Ένας τρόπος για να βοηθήσουμε τα παιδιά να γνωρίσουν τα κέντρα ενδιαφέροντος καλύτερα είναι να εξασκήσουμε την παρατηρητικότητά τους και την προσοχή τους γύρω από αυτά.

Γνωριμία με τα κέντρα ενδιαφέροντος

Για να γίνει αυτό μπορούμε να χωριστούμε σε ζευγάρια και το κάθε ζευγάρι τραβώντας έναν κλήρο που  απεικονίζει κάτι χαρακτηριστικό του κέντρου δραστηριοτήτων (π.χ. κουζινικά για  το κουκλόσπιτο, βιβλία για την βιβλιοθήκη κ.α)  να πηγαίνει στο αντίστοιχο κέντρο να το παρατηρεί προσεκτικά ( τι υπάρχει σε αυτό ) και μετά να το ζωγραφίζει σε ένα φύλο εργασίας. Στη συνέχεια στην ολομέλεια το κάθε ζευγάρι μας παρουσιάζει την εργασία του και το τι συνάντησε στο κάθε κέντρο δραστηριοτήτων, προτείνει τι άλλο θα μπορούσαμε κατά την γνώμη τους  να προσθέσουμε  ή  να αφαιρέσουμε.

Γνωριμία με τα κέντρα ενδιαφέροντος - δραστηριοτήτων (γωνιές ) της τάξης
Τα ζευγάρια έχουν πάει στο κουκλόσπιτο και ζωγραφίζουν αυτά που έχουν παρατηρήσει..
Γνωριμία με τα κέντρα ενδιαφέροντος - δραστηριοτήτων (γωνιές ) της τάξης
Ζωγραφίζουν τα υλικά στο κέντρο δραστηριοτήτων της ζωγραφικής..
Γνωριμία με τα κέντρα ενδιαφέροντος - δραστηριοτήτων (γωνιές ) της τάξης
Το ζευγάρι των παιδιών παρουσιάζουν στην ολομέλεια ότι παρατήρησαν στο κέντρο δραστηριοτήτων .
Γνωριμία με τα κέντρα ενδιαφέροντος - δραστηριοτήτων (γωνιές ) της τάξης
Σχολιασμός για το κέντρο δραστηριοτήτων της πλαστελίνης..
Γνωριμία με τα κέντρα ενδιαφέροντος - δραστηριοτήτων (γωνιές ) της τάξης
Και στο κουκλόσπιτο .. οι κύκλοι συμβολίζουν τα πιάτα του κουκλόσπιτου.
Γνωριμία με τα κέντρα ενδιαφέροντος - δραστηριοτήτων (γωνιές ) της τάξης
Τι παρατήρησαν και τι ζωγράφισαν τα παιδιά στο κέντρο δραστηριοτήτων των παιδαγωγικών παιχνιδιών
Γνωριμία με τα κέντρα ενδιαφέροντος - δραστηριοτήτων (γωνιές ) της τάξης
Τι παρατήρησαν και ζωγράφισαν στον κέντρο δραστηριοτήτων του κουκλόσπιτου!! Το φύλλο εργασίας είναι από νήπια γιαυτό και έχει περισσότερες λεπτομέρειες..
Γνωριμία με τα κέντρα ενδιαφέροντος - δραστηριοτήτων (γωνιές ) της τάξης
Τι παρατήρησαν και ζωγράφισαν τα παιδιά στο κέντρο των δραστηριοτήτων του οικοδομικού υλικού..

Στην συνέχεια τοποθετούμε τις καρτέλες με το όνομα του κάθε κέντρου δραστηριοτήτων (γωνιά) και τα παιδιά τοποθετώντας  το μανταλάκι με το όνομά τους επιλέγουν  σε πιο κέντρο δραστηριοτήτων  θέλουν  να πάνε.

Λίστα αναμονής στα κέντρα ενδιαφέροντος.

Υπάρχουν κέντρα ενδιαφέροντος – δραστηριοτήτων (γωνιές) πολύ δημοφιλείς στα παιδιά όπως το κουκλόσπιτο, ο Υπολογιστής, που συνήθως πολλά παιδιά θέλουν να παίξουν σε αυτά. Μία λύση είναι η Λίστα Αναμονής σε κάθε κέντρο δραστηριοτήτων, μία ιδέα από το βιβλίο του προγράμματος « Βήματα για την ζωή», που θα σας βοηθήσει πολύ !

Η «Λίστα αναμονής» είναι ένα χαρτί στο οποίο, όποιο παιδί επιθυμεί να παίξει σε ένα κέντρο, γράφει το όνομά του και περιμένει τη σειρά του. Για να διευκολύνουμε την διαδικασία μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε μία κλεψύδρα ή ένα χρονόμετρο (για το πόσο χρόνο θα περιμένει το κάθε παιδί στην λίστα αναμονής).

Γνωριμία με τα κέντρα ενδιαφέροντος - δραστηριοτήτων (γωνιές ) της τάξης
Η καρτέλα του κουκλόσπιτου με την λίστα αναμονής.
Γνωριμία με τα κέντρα ενδιαφέροντος - δραστηριοτήτων (γωνιές ) της τάξης
Το παιδί συμπληρώνει στην Λίστα το όνομά του ..
Γνωριμία με τα κέντρα ενδιαφέροντος - δραστηριοτήτων (γωνιές ) της τάξης
Η καρτέλα και η λίστα αναμονής συμπληρωμένη

Πληροφοριοδότες ή Μέντορες

Σε μία τάξη παιδιών με νήπια και προνήπια σημαντική βοήθεια θα σας προσφέρουν οι Μέντορες ή Πληροφοριοδότες – βοηθοί ( άλλη μία ιδέα που αναφέρεται στο βιβλίο του προγράμματος ). Είναι παιδιά ιδίως νήπια που γνωρίζουν ήδη την τάξη και τους κανόνες από την περσινή χρονιά και μπορούν να ξεναγήσουν, εξηγήσουν, βοηθήσουν παιδιά προνήπια ( που έρχονται για πρώτη φορά στην τάξη ) που δυσκολεύονται ή ακόμα και αλλοδαπά !

Μπορείτε ακόμα στην αρχή της χρονιάς, να ορίσετε ένα παιδί υπεύθυνο για κάθε κέντρο ενδιαφέροντος , που θα εξηγεί στα νέα παιδιά την χρήση των υλικών, τους κανόνες κ.ά. Δώστε τους  να φορέσουν κονκάρδες χαρακτηριστικές ή ακόμα και ένα καπέλο !!  Μην ξεχάσετε να τον επιβραβεύεται στο τέλος της κάθε μέρας και να τον ευχαριστήσετε για την βοήθειά του !!

Γνωριμία με τα κέντρα ενδιαφέροντος - δραστηριοτήτων (γωνιές ) της τάξης
Κονκάρδα Μέντορα
Γνωριμία με τα κέντρα ενδιαφέροντος - δραστηριοτήτων (γωνιές ) της τάξης
Καπέλο Μέντορα
Γνωριμία με τα κέντρα ενδιαφέροντος - δραστηριοτήτων (γωνιές ) της τάξης
Το καπέλο του μέντορα – βοηθού και οι κονκάρδες ..
Γνωριμία με τα κέντρα ενδιαφέροντος - δραστηριοτήτων (γωνιές ) της τάξης
Ο μέντορας ..
 Το εφαρμόζω κάθε χρόνο και με βοηθάει απίστευτα !!

 Download:

  1. Το φύλλο εργασίας για τις γωνιές μπορείτε να το κατεβάσετε από εδώ
  2. Την λίστα αναμονής μπορείτε να την κατεβάσετε από εδώ
  3. Καπέλο και κονκάρδα μέντορα από εδώ 

300+ μοναδικοί Υπολογισμοί - CalculatorsVresKEP.gr ● Πολίτες & ΚΕΠ