Βροχόμετρο : Ας μετρήσουμε τη βροχή. Επόμενη πρόκληση STEM : Μπορούμε να μετρήσουμε τη βροχή ; Κατασκευάζουμε με πλαστικό μπουκάλι έναν μετρητή της βροχής και κάνουμε πειράματα !
Βροχόμετρο
«Άρχισε λοιπόν μια δυνατή βροχή και η σταγονίτσα μας έπεσε από το σύννεφο και ξανάγινε νερό…»
Μετά το πείραμα τη βροχής και τις δραστηριότητες για τη βροχή, θέσαμε το εξής ερώτημα στα παιδιά: «Μπορούμε να μετρήσουμε τη βροχή;»
Η πρώτη ιδέα που ειπώθηκε ήταν το ποτήρι. Οπότε προτάθηκαν διάφορες ιδέες για να μετρήσουμε την στάθμη και αφού φέραμε τα σχετικά εργαλεία ξεκινήσαμε ! Αρχικά μεταφέραμε το νερό στα ειδικά δοχεία μέτρησης υγρών και σημειώσαμε τον αντίστοιχο αριθμό.
Στη συνέχεια μετρήσαμε με μεζούρες και μέτρο την στάθμη του νερού στο ποτήρι. Η τελευταία ιδέα ήταν με μετρήσουμε το νερό με το σταγονόμετρο. Διαπιστώσαμε όμως ότι αυτό ήταν πολύ κουραστικό και χρονοβόρο, οπότε το εγκαταλείψαμε γρήγορα !
Κάθε φορά όμως θα παίρνουμε την μεζούρα και θα μετράμε ; Μπορούμε να φτιάξουμε ένα βροχόμετρο που να μετράει κάθε φορά πόσο έχει βρέξει ;
«Το Βροχόμετρο είναι ένα από τα επίγεια μετεωρολογικά όργανα για την μέτρηση του ύψους της βροχής.
Ίσως το πρώτο μετεωρολογικό στοιχείο που φαίνεται να μετρήθηκε όπως βεβαιώνεται και από την ιστορία ήταν το ύψος της βροχής εκ του γεγονότος ότι δεν χρειάζεται τίποτα περισσότερο από ένα δοχείο περισυλλογής και ένας βαθμομετρικός κανόνας.» πηγή : Βικιπαίδεια
Ίσως το πρώτο μετεωρολογικό στοιχείο που φαίνεται να μετρήθηκε όπως βεβαιώνεται και από την ιστορία ήταν το ύψος της βροχής εκ του γεγονότος ότι δεν χρειάζεται τίποτα περισσότερο από ένα δοχείο περισυλλογής και ένας βαθμομετρικός κανόνας.» πηγή : Βικιπαίδεια
Πήραμε λοιπόν ένα πλαστικό μπουκάλι στο οποίο κολλήσαμε μία ταινία και χρησιμοποιώντας το μέτρο γράψαμε τα εκατοστά ! Στη συνέχεια κόψαμε το στόμιο από ένα άλλο πλαστικό μπουκάλι και το τοποθετήσαμε σαν χωνί μέσα στο μπουκάλι.
Επειδή όμως στην πόλη μας έχει βρέξει ελάχιστα φέτος, δοκιμάσαμε τον βροχομετρητή μας δημιουργώντας εμείς βροχή !
Τα παιδιά του διπλανού τμήματος είχαν να μας προτείνουν μία άλλη ιδέα! Πάνω σένα κομμάτι ξύλου σημείωσαν τα εκατοστά με την βοήθεια ενός μέτρου και τοποθετώντας μέσα στο δοχείο το ξύλο, μέτραγαν την στάθμη του νερού !
Συμπληρώσαμε φύλλα εργασίας με την πρόβλεψη και το συμπέρασμα και ευχηθήκαμε να βρέξει έστω και λίγο !!!
Και συνεχίζουμε ……………
300+ μοναδικοί Υπολογισμοί - Calculators ● VresKEP.gr ● Πολίτες & ΚΕΠ