STEM : Travelling with a drop. Ξεκινάμε ένα καινούργιο eTwinning προσανατολισμένο στη STEM μεθοδολογία (Φυσικές Επιστήμες, Τεχνολογία, Μαθηματικά και Πληροφορική).
STEM : Travelling with a drop / eTwinning (Ξεκινάμε…)
Η Εθνική Υπηρεσία Υποστήριξης eTwinning υλοποιεί τη δράση STEM για τη σχολική χρονιά 2017-2018.Για τις ανάγκες υλοποίησης του έργου πραγματοποιήθηκαν προσκλήσεις προς τις σχολικές μονάδες όλων των βαθμίδων και κατόπιν ελέγχου της υποβληθείσας ηλεκτρονικής φόρμας στο eTwinning.gr έγινε η επιλογή των Σχολικών Μονάδων που θα συμμετέχουν στο πρόγραμμα.
Εμείς δυστυχώς δεν επιλεχθήκαμε στο πρόγραμμα αλλά δεχτήκαμε με μεγάλο ενθουσιασμό την πρόσκληση της αγαπημένης φίλης και διαχειρίστριας του έργου Αριάδνη Ευαγγελοπούλου.
Ο σκοπός της δράσης είναι η εισαγωγή στην Εκπαιδευτική Ρομποτική με τη συναρπαστική εκμάθηση της φυσικής, της τεχνολογίας, των μαθηματικών και της μηχανικής (STEM), πρακτικά χωρίς θεωρίες και περιττή ορολογία, και μεθόδων ανάλυσης και επίλυσης προβλημάτων. Ταυτόχρονα, δίνεται η δυνατότητα ανάπτυξης δεξιοτήτων εφευρετικότητας , αλγοριθμικών & προγραμματιστικών προτύπων και επίδειξης ομαδικού πνεύματος.
Ο όρος “STEM” [Science, Technology, Engineering and Mathematics] είναι το ακρωνύμιο το οποίο χρησιμοποιείται κυρίως από άτομα σχετικά με την εκπαιδευτική πολιτική, για τα πεδία που αναφέρονται στις Φυσικές Επιστήμες, την Τεχνολογία, τη Μηχανική και τα Μαθηματικά. Σε όλη την Ευρώπη οι χώρες που θέλουν να αναπτυχθούν τεχνολογικά προσπαθούν να εντάξουν τη μέθοδο STEM στην εκπαίδευση (πρωτοβάθμια – δευτεροβάθμια και στα παιδαγωγικά της τριτοβάθμιας). Από το 2009 προς αυτή την κατεύθυνση έχει ξεκινήσει προσπάθεια από το Ευρωπαϊκό Σχολικό Δίκτυο, με έδρα τις Βρυξέλλες, ώστε κάποια σχολεία να αναπτύξουν πιλοτικά νέες δραστηριότητες μάθησης και τεχνολογίες στην τάξη, διερευνώντας τη χρήση νέων παιδαγωγικών εργαλείων για τη διδασκαλία STEM.
Η μέθοδος STEM παρέχει ευκαιρίες για την ανάπτυξη δεξιοτήτων ενθαρρύνοντας τα παιδιά να απαντούν σε ερωτήματα και να εμπλέκονται σε παιγνιώδεις δραστηριότητες με θέματα την επιστήμη, τα μαθηματικά, τη μηχανική και την τεχνολογία. Είναι πραγματικά εντυπωσιακή η αλλαγή της εμπλοκής και του ενδιαφέροντος που εμφανίζουν τα παιδιά με τα επιστημονικά πεδία του STEM. Με εφαρμογή της μεθόδου STEM μέσω projects, οι εκπαιδευόμενοι μαθαίνουν να αναστοχάζονται στην διαδικασία της επίλυσης αυθεντικών προβλημάτων και αποκτούν δεξιότητες που είναι σχετικές με τη διεθνή τάση στην εκπαίδευση, καθώς εστιάζει στην κριτική σκέψη, στην εργασία σε ομάδες (συνεργασία), ενώ έχει αναφερθεί ότι μειώνει το χάσμα γνώσεων ανάμεσα σε εκπαιδευόμενους από διαφορετικά κράτη.
Με το που δεχτήκαμε την πρόσκληση, αγοράσαμε τον κατάλληλο εξοπλισμό, το Beebot, την μελισσούλα και ένα Robot Mouse, μια και συμμετέχουμε και τα δύο τμήματα του νηπιαγωγείου μας !
Ο τίτλος του έργου μας : «Travelling with a drop – Ταξιδεύοντας με μια σταγόνα» με θέμα τον κύκλο του νερού και με συνεργάτες φίλες αγαπημένες ! 3 Νηπιαγωγεία από την Ελλάδα και 1 Νηπιαγωγείο από την Κύπρο θα θέσουμε τον ακόλουθο προβληματισμό στα παιδιά:
«Πώς βρέθηκε το νερό που πίνεις μέσα στο ποτήρι σου;»
Αυτό θα μας δώσει την αφορμή για αναζήτηση απαντήσεων, έρευνα και ανταλλαγή απόψεων. Θα εξερευνήσουμε τις μορφές του νερού, θα πειραματιστούμε, θα παρακολουθήσουμε το ταξίδι μιας σταγόνας, που φεύγει…. Και ξανάρχεται. Πού πάει όταν φεύγει; Η σταγόνα θα πάρει μορφή και θα μας διηγηθεί την ιστορία της.
Πήραμε την έγκριση και αφού πρώτα ενημερώσαμε τους γονείς ξεκινήσαμε με μεγάλο ενθουσιασμό !
Το έργο βασίζεται σε ένα παραμύθι «Η ιστορία της σταγόνας» και περιγράφει το ταξίδι μίας σταγόνας από ένα ποτήρι νερό μέχρι πάλι να γυρίσει σε αυτό !
Κάθε μήνα το παραμύθι θα διαβάζεται τμηματικά από τα μέλη – νηπιαγωγεία και θα ζωγραφίζεται παράλληλα …
Η πρώτη μας επαφή με το πρόγραμμα έγινε με ένα βιντεάκι που παρουσιάζει τις περιπέτειες μιας σταγόνας.
Αρχικά δημιουργήσαμε το λογότυπο του έργου και πρώτη δράση όλων των σχολείων ήταν να βρούμε όνομα και μορφή για τη σταγόνα μας.
Το κάθε παιδί ζωγράφισε την πρόταση του και επέλεξε ένα όνομα για την σταγόνα. Στη συνέχεια ψήφισε το κάθε τμήμα μία πρόταση και στο τέλος όλοι μαζί ψηφίσαμε ανάμεσα στις δύο τελικές προτάσεις !
Μπορείτε να δείτε όλες τις προτάσεις των παιδιών :
Η τελική πρότασή μας είναι η ξανθιά σταγόνα με το ροζ φιόγκο, η Κούλα χχ
Παίξαμε παιχνίδια με το όνομα της σταγόνας, αναγνωρίζοντας τα γράμματα και συνθέτοντας τη λέξη ! Στη συνέχεια ανέλαβε δράση το Beebot. Σε πρώτο επίπεδο, τα παιδιά έπρεπε να το προγραμματίσουν ώστε να περάσει με την σειρά από όλα τα γράμματα του ονόματος και σε δεύτερο επίπεδο να αναγνωρίσει το όνομα Κούλα ανάμεσα από άλλα ονόματα.
Στη συνέχεια τα 4 σχολεία συνδεθήκαμε στο skype και κάναμε την πρώτη μας γνωριμία. Τα παιδιά από το κάθε νηπιαγωγείο παρουσίασε την σταγόνα που είχε επιλέξει από την ψηφοφορία που είχε κάνει !
Τέσσερις λοιπόν σταγόνες, φτιαγμένες από τα παιδιά τέθηκαν σε online ψηφοφορία για να βγει αυτή που θα γινόταν η μασκότ του έργου μας !
Η Κούλα από το νηπιαγωγείο Κεντριού
Η Καστρούλα από το 2ο Μουδανιών
Η Μαργαρίτα από το Δημόσιο Νηπιαγωγείο 6 Αγλαντζιάς- Κύπρος
Η Άντζελα από το 29ο Νηπιαγωγείο Σερρών
Ψηφίσαμε online όλα τα παιδιά των νηπιαγωγείων με ανυπομονησία για το αποτέλεσμα.
Η καστανή Καστρούλα, από το νηπιαγωγείο των Ν.Μουδανιών !!