Μίγματα – διαλύματα. Τι ονομάζουμε μίγμα ; Πόσα είδη μιγμάτων υπάρχουν; Πως ξεχωρίζουμε τα συστατικά των μιγμάτων; Απαντώντας στις παραπάνω ερωτήσεις ασχοληθήκαμε με την ενότητα των μιγμάτων !
Μίγματα – διαλύματα
Μίγματα ονομάζονται οι ουσίες που προκύπτουν από την ανάμιξη δύο ή περισσότερων καθαρών ουσιών. Οι καθαρές ουσίες που συνιστούν ένα μίγμα ονομάζονται συστατικά του μίγματος. Μίγματα υπάρχουν και στις τρεις φυσικές καταστάσεις των σωμάτων: στερεή, υγρή και αέρια.
Ομογενή ονομάζονται τα μίγμα στα οποία δεν μπορούμε να διακρίνουμε τα συστατικά τους ούτε και με μικροσκόπιο. Τα ομογενή μίγματα ονομάζονται και διαλύματα. Ένα ομογενές μίγμα είναι το αλατόνερο. Αν διαλύσουμε ένα κουταλάκι αλάτι σε ένα ποτήρι με νερό, στο μίγμα που προκύπτει δεν μπορούμε να διακρίνουμε τους κόκκους αλατιού ούτε ακόμη και με μικροσκόπιο.
Ετερογενή ονομάζονται τα μίγματα στα οποία μπορούμε να διακρίνουμε τα συστατικά τους με γυμνό μάτι ή με μικροσκόπιο.
Τα συστατικά των μιγμάτων μπορούν να διαχωριστούν με διάφορες μεθόδους όπως διαλογή, κοσκίνισμα, φιλτράρισμα , εξάτμιση, απόσταξη.
Στο νηπιαγωγείο κάθε μέρα ερχόμαστε σε επαφή με διάφορα είδη μιγμάτων. Οι δραστηριότητες μας βασίστηκαν σε αυτή την διαπίστωση και παρατηρούσαμε με κάθε ευκαιρία τα διάφορα μίγματα που δημιουργώνταν από το παιχνίδι μας από τις ελεύθερες δραστηριότητες ή από τις δομημένες των θεματικών ενοτήτων που επεξεργαζόμασταν.
Η πρώτη μας επαφή λοιπόν ήταν με μείγματα στερεών με στερεά και τι άλλο μα με τα χώματα της αυλής ! Το πιο συνηθισμένο και αγαπημένο μίγμα (και παιχνίδι) των παιδιών ! Χώμα με πέτρες και πως θα τα ξεχωρίσουμε ; Με τα λατρεμένα μας σουρωτήρια (κοσκίνισμα) ! Δουλειά να χουμε στο διάλειμμα και δεν συζητάω την λάσπη τις βροχερές μέρες ( νερό+χώμα) η αδυναμία μας !
Παράδειγμα: Στο αλατόνερο διαλύτης είναι το νερό και διαλυμένη ουσία το αλάτι.
Η συνεργατική μας δράση για τα μείγματα – διαλύματα ήταν η δημιουργία ενός τραγουδιού. Κάθε μέλος δημιούργησε μία στροφή για ένα μείγμα που είχε επιλέξει και όλα μαζί δημιούργησαν ένα τραγούδι το οποίο μελοποιήθηκε από το 5ο Νηπιαγωγείο Δράμας . Η δική μας στροφή για το ποίημα που δημιουργήσαμε είναι :
Αλεύρι dhe αλάτι Πάρε
πρόσθεσε λίγο νεράκι
έτοιμο το ζυμαράκι!Tome a farinha eo sal,
adicione um pouco de água,
prontos a massa
Γιούπι Λα ( τραγούδι για συνταγές)
Με μίγματα διαλύματα
γιούπι γιούπι λα
να δώρο στη Μαρία μου
που με αγαπά…
Ρύζι βάλε σε νερό
που βράζει γιούπι λα
με γάλα κι ανακάτεψε
γιούπι λα καλά.
Ξύλο κανέλα γιούπι λα
μμμμμ….μοσχοβολιά
στο τέλος λίγη ζάχαρη
γεύση πολύ γλυκειά.
Με μίγματα διαλύματα
γιούπι γιούπι λα
να δώρο στη Μαρία μου
που με αγαπά.
Αλάτι και ρίγανη
γιούπι γιούπι λα
μαζί ανακατεύω
γιούπι γιούπι λα.
Νόστιμο μείγμα κάνω
γιούπι γιούπι λα
που το βάζει γιούπι λα λα
η Μαρία στα ψωμιά.
Με μίγματα διαλύματα
γιούπι γιούπι λα
να δώρο στη Μαρία μου
που με αγαπά
Μέσα στο νεράκι
γιούπι γιούπι λα
ρίχνουμε λαδάκι
το ένα πάει ψηλά
γιούπι γιούπι λα λα
Το άλλο χαμηλά
σαν το καντηλάκι
κι η Μαρία μ’ αγαπά.
Με μίγματα διαλύματα
γιούπι γιούπι λα
να δώρο στη Μαρία μου
που με αγαπά.
Ζάχαρη μέσα στο νερό
γιούπι γιούπι λα
διαλύεται, διαλύεται
στο λεπτό γιούπι λα λα
Και εάν το πιείς είναι γλυκό
γιούπι γιούπι λα
νόστιμο σαν ζαχαρωτό
γιούπι γιούπι λα λά.
Με μίγματα διαλύματα
γιούπι γιούπι λα
να δώρο στη Μαρία μου
που με αγαπά.
Αλεύρι, αλάτι πάρε
γιούπι, γιούπι λα
πρόσθεσε νεράκι
γιούπι, γιούπι, λα
έτοιμο το ζυμαράκι
γιούπι, γιούπι λα
δώρο στη Μαρία μου
που με αγαπά.
Με μίγματα διαλύματα
γιούπι γιούπι λα
να δώρο στη Μαρία μου
που με αγαπά.
Με την γεύση της ρακής και του τραγουδιού σας αφήνουμε !
300+ μοναδικοί Υπολογισμοί - Calculators ● VresKEP.gr ● Πολίτες & ΚΕΠ