Σπορά και όργωμα. Συνεχίζοντας το πρόγραμμά μας για το ψωμί, μιλήσαμε για τις απαιτούμενες γεωργικές εργασίες, το φύτεμα των σπόρων, το όργωμα, τον θερισμό. Φυτέψαμε, ζωγραφίσαμε και κάναμε κατασκευές.
Σπορά και όργωμα
Το πρόγραμμα μας για το ψωμί συνεχίζεται και θα σας παρουσιάσω συνοπτικά τι έχουμε κάνει για την σπορά. Οι περισσότερες δραστηριότητες έγιναν από την συνάδελφό που είμαστε μαζί στο ολοήμερο, Χρύσα Χατζηφωτίου.
Καταρχήν έγινε μία καταγραφή και έπειτα χωρισμός σε τέσσερις κατηγορίες λέξεων σχετικών με το ψωμί. Οι κατηγορίες ήταν : Άνθρωποι, υλικά, προϊόντα και εργαλεία.
Στην συνέχεια τα παιδιά παρατηρώντας σχετικούς πίνακες, συζήτησαν για την σπορά και το όργωμα και τον θερισμό. Μάλιστα παρατήρησαν ότι οι συγκεκριμένες εργασίες γινόταν από τα αρχαία χρόνια και σε άλλα μέρη της γης εκτός από την Ελλάδα. Αυτό στάθηκε η αφορμή να κάνουμε έναν πίνακα με τον κύκλο του ψωμιού στα νεώτερα και παλιότερα χρόνια !
Χρησιμοποιώντας το αρχικό γραμμα της λέξης ΤΡΑΚΤΕΡ (το Τ) φτιάξαμε με κολάζ τα δικά μας τρακτέρ και με ελεύθερη ζωγραφική και κολάζ τους δικούς μας ανεμόμυλους !
Παρατηρήσαμε και αναλύσαμε δύο σχετικούς πίνακες. Ο ένας ήταν του Θεόφιλου με την «Θεά Δήμητρα» και ο άλλος ο «Σπορέας» του ΒανΓκογκ. Ο πίνακας του Θεόφιλου μας έδωσε έναυσμα για ζωγραφική στο καβαλέτο και δραματοποίηση του μύθου με την αρπαγή της Περσεφόνης. Τον πίνακα του ΒανΓκογκ τον κάναμε φύλο εργασίας και τον συμπληρώσαμε όπως θέλαμε !
Παίξαμε παζλ με πίνακες του Θεόφιλου σχετικούς που βρήκαμε στο Blog της Mαρίας : pythagoreionip.blogspot.gr
Σας αποχαιρετώ με την ομαδική μακέτα των παιδιών για την σπορά !! Επόμενη δράση μας η επίσκεψη στο λαογραφικό μουσείο της περιοχής μας !
300+ μοναδικοί Υπολογισμοί - Calculators ● VresKEP.gr ● Πολίτες & ΚΕΠ