Γραμματόσημα και 25η Μαρτίου. Παρατηρώντας γραμματόσημα που απεικονίζουν πρόσωπα και γεγονότα του 1821, μαθαίνουμε για τους ήρωες, τις μάχες, την συμμετοχή των γυναικών κ.α Έπειτα δημιουργούμε τα δικά μας γραμματόσημα !!
Η ενασχόλησή μας με το ταχυδρομείο μας έδωσε την ευκαιρία να δούμε τα γεγονότα μέσα από τα γραμματόσημα ! Για να έχει μια ροή η παρουσίαση και για να μας δοθεί η ευκαιρία να ασχοληθούμε με διάφορες πτυχές των γεγονότων και της ιστορίας, χώρισα τα γραμματόσημα σε κατηγορίες. (Σας παρουσιάζω την πορεία που ακολουθήσαμε βλέποντας τις ομάδες των γραμματοσήμων.)
Γραμματόσημα και 25η Μαρτίου
Ξεκινήσαμε λοιπόν με γραμματόσημα που έδειχναν αγάλματα εποχής και θέσαμε το ερώτημα τι θα μπορούσαν να συμβόλιζαν και γιατί φτιάχτηκαν. Παρατηρήσαμε την ημερομηνία : 1821 και αναρωτηθήκαμε για το άγαλμα του Παπά, τις δύο γυναικείες μορφές και τον άνθρωπο πάνω στο άλογο. Τι να δείχνει άραγε ; Θα απαντηθούν τα ερωτήματά μας ;
Στην συνέχεια παρατηρήσαμε ήρωες εκείνης της εποχής και αρχικά παρατηρώντας τα εξωτερικά χαρακτηριστικά του εντοπίσαμε διαφορές με καθημερινούς σημερινούς ανθρώπους.
Τα διαφορετικά ρούχα, τα μακριά μαλλιά των ανδρών, το μουστάκι άλλα και το θλιμμένο ύφος ήταν μερικά στοιχεία που παρατήρησαν τα παιδιά ! Τι έκαναν άραγε όλοι αυτοί την εποχή εκείνη ..
Ακούσαμε το τραγούδι « Να τανε το 21 » και με την βοήθεια του εικονόλεξου από το blog : taniamanesi-kourou.blogspot.gr προσπαθήσαμε να συλλέξουμε μερικά στοιχεία !
Διαβάσαμε και μάθαμε για την ζωή πολλών από αυτών και μετά τους φτιάξαμε τα πορτραίτα τους.
Μέσα από τα βιβλία μάθαμε για τους κλέφτες και τον αγώνα τους και μας δόθηκε και η αφορμή να μάθουμε το αγαπημένο κάθε χρόνο στα παιδιά τραγούδι : «Μάνα μου τα κλεφτόπουλα»
Επίσης εστιάζοντας στην ανάγκη της ξεκούρασης των αγωνιστών και στο γλέντι χρησιμοποιήσαμε το φύλλο εργασίας της Τάνιας Μάνεσης με τον Κολοκοτρώνη που σκέφτεται. Ζητήθηκε από τα παιδιά να μπουν στη θέση του, να σκεφτούν τι θα μπορούσε να αισθανόταν εκείνη την στιγμή και να ζωγραφίσουν τις σκέψεις τους.
Για το πως ξεκίνησε ο αγώνας ( φιλική εταιρία – Παλαιών Πατρών Γερμανός και Αγία Λαύρα ) και για τη συμβολή των ανθρώπων των γραμμάτων( Σολομός – Ρήγας Φεραίος ), μας βοήθησαν τα παρακάτω γραμματόσημα. Μας έδωσαν και την ευκαιρία να μάθουμε τον εθνικό μας ύμνο και να τραγουδάμε το Θούριο του Ρήγα ακούγοντας τον, από τον αγαπημένο μου Ξυλούρη.
Με τα παρακάτω γραμματόσημα μάθαμε για μερικές μάχες των Ελλήνων ( μάχη Αλαμάνας, Μανιάκι, Κορίνθου, έξοδος Μεσσολογίου κλπ) και φτιάχνοντας ένα ομαδικό κολάζ συνθέσαμε μία δική μας μάχη ..
Ο αγώνας δεν γινόταν όμως μόνο στα βουνά !! Παρατηρήσαμε μέσα από τα γραμματόσημα τα καράβια εποχής και τις ναυμαχίες του Ναυαρίνου, του Γέροντα και της Σάμου ! Μιλήσαμε για την Μπουμπουλίνα και τον Κανάρη.
Επηρεασμένοι από την θυσία των γενναίων γυναικών στο Σούλι, δημιουργήσαμε το τρίτο ομαδικό κολάζ με τις Σουλιωτοπούλες !
Στο τέλος ζωγραφίσαμε τα δικά μας γραμματόσημα σε ένα φύλλο εργασίας που πήραμε από εδώ και φτιάξαμε τα δικά μας τσολιαδάκια !!
Χρόνια πολλά !!!
300+ μοναδικοί Υπολογισμοί - Calculators ● VresKEP.gr ● Πολίτες & ΚΕΠ